dinsdag, juli 24, 2007

 

terug thuis

Gek om terug te zijn....

Natuurlijk ook wel leuk, maar ook gek! Het is wennen aan kleine dingen
Ik wil aan de verkeerde kant van de auto instappen en kijk bij het oversteken de andere kant op (engelse kolonies...)
ik begin spontaan in het Engels te praten tegen vreemde mensen
ik geniet van een echte warme douche, die warm blijft en die zalig is
ik geniet van gewone aardappeltjes, hagelslag, kaas, melk, lekkere pasta, geen kip en rijst,....
ik geniet van mijn eigen bed, mijn eigen muziek, mijn vrienden, mijn familie
ik geniet van een lekker belgisch biertje!
ik geniet van kleine onbenullige dingen die ik heb leren apprecieren na dit avontuur en waar ik vroeger nooit bij stilstond omdat het toch gewoon is...

maar toch heb ik heimwee naast al dit genieten.
heimwee naar mn twee vriendinnetjes, waar ik sinds maart alles mee deelde. die altijd in de buurt waren en waar ik een supertijd mee heb gehad (bedankt meiden!)
heimwee naar het 'slaap lekker leonie, slaap lekker lotte' ritueel
heimwee naar de zon, naar het trage ritme (pole pole), alles op z'n tijd en geniet er maar van
heimwee naar de gammele busjes, de slechte wegen, de sjofele hotelletjes, de vette chapati, (de kip met rijst?!)
heimwee naar de mooie natuur, de zwaaiende kindjes, het 'muzungu' geroep, heimwee naar al dat zwart met een zeldzaam stukje wit in de straat....

heimwee naar allemaal gekke dingen die niet begrijpbaar zijn voor mensen die er niet bij waren denk ik.....

Comments:
Ha lief vriendinnetje!!
Voor mij is dat gevoel wederzijds...
Geniet lekker van alles thuis, doe ik ook weer!
Tot gauw!!

Kus
Leonie
 
Veerle,
Het was erg leuk om je gebeurtenissen te volgen via je site. Ook al poste ik niet altijd van alles, ik heb vol bewondering je verhalen gelezen van alle tochten die jullie met elkaar hebben gedaan.

Naar mijn idee was het een stuk spectaculairder dan wat wij in Curaçao hebben gedaan.

Het is inderdaad raar om te lezen dat je heimwee hebt naar:
Gammele busjes, kapotte wegen en het vreemde eten.
Maar dat heeft zoveel indruk op je gemaakt, dat het ook weer logisch is dat je dat mist!

Het is weer even een paar weekjes wennen in je eigen koude kikkerlandje, het aanpassen aan de mensen hier, maar ook dat zal wel weer goedkomen.

Nog even je laatstje loodjes op school uitvoeren en dan heb ook jij je Hbo diploma op zak en mag je je ook Bachelor of Agriculture noemen!

Meid, het gaat je goed. Ik ben zeer benieuwd wat je hierna gaat doen!

We spreken elkaar nog!

Liefs
=X= Trudy
 
hey,

welkom terug. het is hier dan wel een beetje erg nat!! maar gelukkig hebben jullie daar ook al het een en ander van het regenseizoen gezien.

echt gaaf wat jullie gedaan hebben. ik heb de site van leonie gevolgd en net even die van jouw door gelezen. echt super gaaF en en zo mooi al dat natuur. de stageopdracht is ook goed verlopen nu nog even de laatste loodjes tijdens de presentatie. dat is allemaal te doen. als je wat voorbereiding vericht op en of andere manier zegt je onbewuste besef dat dit toch wel erg spannend is.
het is voor ons alle allemaal goed afgelopen. her en der wat aanpassingen aan het verslag maar we hebben wel allemaal een diploma op zak!!

heel veel succes met de laatste loodjes en ik kom jullie waarschijnlijk wel aanmoedigen. ben namelijk erg benieuwd

veel succes
kus marie louise
ps was zijn de plannen na je diploma?
 
Hej Veerle

Ik begrijp je wel...

-diepe- zucht

Lot
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?