woensdag, juli 18, 2007

Laatste nippertje

Dag iedereen,

Woensdag hebben we Ruben opgepikt op de luchthaven en daarna wat in Nairobi rondgelopen. Donderdag en vrijdag zijn we op safari gegaan naar het Masai Mara National Reserve. We reden een halve dag omdat de weg vol gaten zit (die de mensen er zelf in hakken om een vreemde reden) en we ontdekken in de namiddag en de volgende ochtend het park. We zagen niet zoveel beestjes als ervoor, maar we zijn dan ook al erg verwend! We zagen wel olifanten, twee neushoorns een groep van ongeveer 15 leeuwen, zebra's, giraffen, topi's, hartebeest, wildebeest, impala's, gazellen, fucking hippo's,... Toch wel alles gezien wat er tezien valt, alleen niet de grote aantallen zoals in Serengeti. Maar de trek is dan ook nog niet helemaal aangekomen in Kenia en het gras staat hoog....

Zaterdag namen we de bus richting Mombassa, Kenia aan de Indische Oceaan. Na een hele dag op de bus te vertoeven met ons vijfjes achteraan kwamen we lekker uitgeput en verhit aan. We zochten een hotelletje op en gingen wat op ontdekking maar kropen toch vroeg onder de lakens. Zondag ontdekten we de stad, we bezochten Ford Jesus, wandelden wat rond, deden een terrasje, zagen de zee en gingen 's avonds gezellig met z'n allen iets eten met een Tusker (Keniaans biertje) erbij.
Maandag vertrokken Leonie en Ruben richting het Zuiden om daar de kust te ontdekken. Lotte, Bram en ik gingen naar het Noorden en belandden in Watamu. We bezochten ruines van Gedi (een oude stad uit de 12-13e eeuw) en doken 's avonds eindelijk in de zee. We vonden een luxe verblijfplaats waar we met drie een groot bed delen en een inloop douche hebben (ze komen elke dag onze lakens verversen en dweilen... zo zot hebben we het hier nog niet gezien) en dat tegen een goedkopere prijs dan een normaal rommel hotelletje :)
Dinsdag hebben we de zee ontdekt, een strandwandeling gemaakt en verrast geworden door de opkomende zee die ons insloot tussen de rotsen en alles nat maakte (inclusief onze camera's....) 's Middags gingen we nog even op souvenierjacht, bestelde ik een nieuwe broek (hopelijk nu wel een goed model) en in de gietende regen liepen we na het eten terug naar huis... het regenseisoen is hier duidelijk bezig (hoewel het wel lekker deugd kan doen in de snikhete dag)
Vandaag zijn Bram en ik naar Malindi (en niet zoals ik altijd zeg 'Maldini'), een stadje iets verder aan de kust, waar een monument van Vasco Da Gama te bezichtigen is.
Morgen is onze laatste dag in Watamu, dan doen we een boottocht naar het Marine park en gaan daar wat snorkelen op zoek naar visjes en 's avonds keren we terug naar Mombassa, waar we Leonie en Ruben zullen terug vinden. Vrijdag gaan we dan opnieuw een hele dag in de bus zitten richting Nairobi en zaterdagochtend nemen we afscheid van de mannen die dan terug vliegen.
Dan kunnen we nog even met ons drietjes genieten van onze laatse momenten samen, want even voor middernacht stappen wij ook het vliegtuig in, op weg naar huis....
Spannend om zondag terug te zijn!

Comments:
Foto's lukken niet, maar ik probeer er toch dit weekend een paar te posten, in Nairobi ofwel 7000 km verder vanuit Brugge...

euh.. de foto's zijn niet weggespoeld van de natte camera?
Tot zondag Mol! Stel het wel nog, daar, de laatste dagen...
Dikke zoen! Tot zondag, hiphoi!!!!

hey veerle,

ik probeer je al enkele dagen nog eens te bellen, maar ik hoor telkens "the number you have dailed is not valid".. naju, we zien wel of het nog lukt. alleszins, tot gauw!!!